Innovatief werken bij Havas Groep

Yolk29 augustus 2017

Het internationaal opererende reclamebureau BETC, nu nog gevestigd in zes panden in hartje Parijs, verhuist eind 2016 naar Pantin, een wijk net buiten de Périphérique, de ringweg rond de Franse hoofdstad. De ruim 750 medewerkers worden gevestigd in een oud pakhuis vanuit de overtuiging dat BETC daar meer waarde toevoegt aan zijn omgeving en zijn klanten. Yolk ontwikkelt samen met BETC een visie op werken, de basis voor de groei van BETC.

Het pakhuis aan Canal de l’Ourcq was tot voor kort vooral bekend vanwege de graffiti. Kunstenaars van over de hele wereld maakten tekeningen op letterlijk elk deel van het pand. De graffiti is vastgelegd in een virtuele omgeving en een boek.

De keus voor Pantin is opvallend. BETC is nauw betrokken bij het project Grand Paris, dat als belangrijke doelstelling heeft Parijs en omliggende regio te ontwikkelen tot een eigentijdse metropool waar het goed leven is voor de inwoners, een stad van de toekomst: duurzaam, creatief en solidair. Waarbij de bestaande grote verschillen tussen de verschillende gemeenten worden opgeheven. Pantin is in dat opzicht een wijk waar nog veel te verbeteren valt.

Juist om die reden vestigt BETC zich er. “We wilden deze unieke kans grijpen om al onze teams onder één dak te brengen en tegelijkertijd invulling geven aan de waarden van ons DNA door de rehabilitatie van een industrieel gebouw en door bij te dragen aan de revitalisering van een stedelijk gebied”.

BETC is onderdeel van de internationale HAVAS Groep die ook in Nederland actief is. BETC heeft ook kantoren in Sao Paulo en Londen en werkt voor klanten als Peugeot, de Franse Posterijen, Louis Vuitton, Danone, Lacoste, Jill Sander, Skyteam en vele anderen. Een tv-commercial voor Evian werd wereldberoemd.