Rabobank Pensioenen en Verzekeren, toekomstbestendige organisatie, Yolk

Als grootste bank-verzekeraar van Nederland voert Rabobank een reeks verbetermaatregelen door in haar interne organisatie.

De personele consequenties zijn niet mis. Tegelijk verwacht de bank veel van haar medewerkers. Zij wil met haar aanbod op het gebied van verzekeren haar zakelijke klanten helpen om hun bedrijfscontinuïteit op orde te houden. Dat vraagt om vertrouwen. Van betrokken medewerkers.

Yolk Vereenvoudigen

Vereenvoudigen

Zodra we het weer hebben over de bedoeling van het werk zijn er maar weinigen die er geen zin in krijgen. Op basis van dit principe ontwerpen we een activatieprogramma dat gaat over stappen zetten (de markt in, naar de klant) en de ruimte pakken die de organisatie je biedt (ook al zie je dat nog niet): we dagen je uit een klant te vinden die met je meegaat naar ons evenement waarin je het naadje van de kous te horen krijgt over het toekomstige verdienmodel van Nederland. Met alle risico’s van dien!

Yolk Verbinden

Verbinden

Best ingewikkeld geregeld, zo’n verzekeringsaanbod in reuze-organisaties Rabobank en Interpolis. Wie heeft met wat te maken en waar moet ik rekening mee houden? We lanceren het online platform ‘Risky Business’. Collega’s vertellen elkaar wat zij doen en hoe dat bijdraagt aan de strategie. We vragen de nieuwe directeur het land te doorkruisen, op zoek naar collega’s en gaan, samen met hen, naar klanten. Video’s en animaties. Deels door onze crew gemaakt, deels met de Smartphones en GoPro’s van de medewerkers zelf. Pak de ruimte!

Yolk Versnellen

Versnellen

Alles komt samen tijdens een evenement dat door de inbreng van velen is uitgegroeid tot een congres over de toekomst van het vak. We brengen iedereen samen. Hoogleraren, SER-leden, verzekeringsspecialisten, backoffice medewerkers. Aansprekende ondernemers en klanten uit alle hoeken en gaten in Nederland. Samen dragen zij bij aan het toekomstig verdienmodel van Nederland. Iets om trots op te zijn. En zin in te krijgen.

Dit levert het op:

  • Creatieve vertalingen van complexe verandertrajecten
  • Energieke campagnes die organisaties helpen de blik vooruit te richten
Lees hier alles over

Aan de slag!

Yolk creëert creatieve activatie-campagnes die complexe organisatieveranderingen vergemakkelijken en versnellen.

Deze mensen werkten mee

Aart Bouwmeester