Dit is hybride werken.
Iedereen heeft het erover maar gebruikt verschillende definities: Hybride werken. Er zijn verschillende belangen en perspectieven. Voor het individu en de organisatie. Wat is die van jou? De uitdagingen voor de drie typen organisaties: de klassieke, de hybride en de nomade). Wat is jouw verhaal?
Na deze module heb je inzicht in de voor- en nadelen van hybride werken op individueel, team- en organisatieniveau en heb je een beeld waar jij staat in de ontwikkeling naar een organisatie waar mensen hun verantwoordelijkheid kunnen en willen nemen. Je hebt een verhaal naar je organisatie waarom en hoe jullie stappen gaan zetten naar een nieuwe, hybride manier van werken.
De veranderende rol en functie van het kantoor.
Waarom moet ik nog naar kantoor? Misschien wel de belangrijkste vraag die medewerkers na anderhalf jaar thuiswerken hebben. Feit is dat veel zaken goed zijn gegaan, maar een aantal ook niet. Inzicht in de verschillende functies van het kantoor (en de menselijke behoefte om elkaar te zien). Wat doe je wel in een fysieke omgeving, wat kan virtueel?
Na deze module kun je met jouw organisatie bepalen of en hoe jullie in de toekomst gebruik willen maken van het kantoor. Je bent op de hoogte van de meest recente onderzoeken over de rol en de betekenis van fysieke ontmoetingen voor organisaties en beschikt over een methodiek om de verschillende aspecten hiervan tegen elkaar af te wegen. Denk hierbij aan zaken als merkbeleving, innovatief vermogen, het al dan niet willen behouden van cultuuraspecten en de relatie met jullie klanten.
Faciliteren van activiteit gerelateerd werken.
Geconcentreerd werken, afhandelen, informeel overleg, samen werken, formeel overleg en presenteren. De zes basiselementen van wat activiteit gerelateerd werken wordt genoemd. Wat doe je waar en wanneer, wat kan virtueel en wat beter fysiek? En vooral ook: wat hebben mensen nodig om deze taken goed te kunnen doen: Op kantoor, maar ook thuis.
Na deze module beschik je over de kennis en kunde om activiteit gerelateerd werken goed te faciliteren, zowel op kantoor als virtueel. Denk aan goede akoestische voorzieningen om het video-vergaderen dat massaal is ingevoerd ook op kantoor te kunnen doen. Maar ook aan de juiste IT en goede HR-afspraken. Het doel: mensen zo goed mogelijk in staat te stellen efficiënt en effectief te werken.
Geef je op en doe mee